středa 5. října 2011

Prague is small Paris?!

V úterý jsem se svezla s mamkou na šesti hodinovou poradu do Prahy, místo porady jsem si ale najala dva bodyguardy a průvodce dohromady, ve formě mé sestřičky a skoro švagříčka. Nutno podotknout, že sestřička by nedokázala hrát ani jendu z rolí, jako vysmátý bodyguard a zmatený průvodce se vyjímala ale skvěle. Za to Jendys se svýma dvěma metrama výšky a hláškami "půjdem tudy a jsme tam hned" (a opravdu jsme byli), by mohl začít dělat obě profese z fleku :d)
Ještě před příjezdem do matičky Prahy proběhla diskuze, kde se sejdeme. Když jsem uslyšela jak ségra říká, že u New Yorkru na Václaváku, kroutila jsem hlavou. Jak mám vědět kde je NY? Sotva trefím z metra správným východem na Václavák :d) Proběhla salva smíchu, že nevím kde se ten slavný NY nachází. Tak jsem si vzpomněla na historku, kdy jsme v červenci jeli na Shakespearovské slavnosti a ani jeden z nich nevěděl, kde jsou zámecké schody... :d) Takže poznatek číslo jedna pražák se dnes pozná podle toho, že ví, kde je na Václaváku NY, ne kde jsou zámecké schody :d)
S mým ambiciózním, skoro 14kilometrovým plánkem jsem si to vkročila do pražského lůna. Času bylo dost, tak proč ne. Ale když jsem to oběma oznámila, tak jsem se dočkala salvy smíchu podruhé. Tolik?? Ty si blázen. - Tak po celodenních tůrách po Paříži vloni a předloni jsem zvyklá. To jsme nachodily někdy i 50km určitě. Vyšli jsme ráno v 9 a vrátily se po 12 hodinách. - No nic, co stihneme, to stihneme :d)
Václavák - Staromák - orloj - Klementinum - Starý židovský hřbitov (vstup 250kč no to nemyslí vážně) - Karlův most - Zahrady pod pražským hradem (těch schodů v tom vedru, ale za 50kč, a krásné opravdu jak z pohádky) - Pražský hrad - Hradčany - Malá strana .... a finito :d) -) střelecký ostrov, tančící dům, botanická zahrada, makaronky z cukrárny St. Tropez se nekonaly, a přitom jsme ještě cestou zapomněli na Letohrádek královny Anny, a neviděla jsem labutě na Vltavě....
Centrum Prahy na jeden den? Málo? Zbyly nám tři hodiny a půl. Ale radši jsme se šli někam najíst, napít, odpočívat, kouknout na G byt... No pražáci toho prostě moc nevydrží... Takže mé toulky po Praze rozložím rovnoměrně do celého měsíce po celý rok... Jízda zdarma, dělám vítaného spolujezdce. A každý týden tam strávit alespoň 2 hoďky proč ne?
Dojmy z Prahy? Nic zvláštního jsem neviděla. Památky jsou úžasný, ale člověk už je zná na zpaměť. Taková ta tajemná místa mi chybí. Stále u mě vede můj milovaný Český Krumlov nad který Praha zatím nemá. Ale nejspíš to bude tím, že jsem neobjevila všechny její krásy, nebo zatím skoro žádné? :d)
Jinak G nyní bydlí u La Fabrika, což se hodí. Těším se na delší pobyt :d)
Po potkání několika Francouzů při toulkách jsem si opravdu ale vážně kladla otázku, co je do Prahy láká? Jestli to je touha za poznáním, lákadlo ve formě turistických upoutávek nebo nějaký pražský věhlas? Praha jsou malé Benátky, když projíždíte na lodi kanály, Praha je malá Paříž, když si sednete do kavárny v uličce a procházíte se Pařížskou ulicí. Praha je malá, ale je naše. Je česká.





strop při vchodu na Karlův most





zahrady pod hradem, doporučuji

a oni 2, vydželi to se mnou, takže poklona :d)
a ještě jedna momentková svatební

Žádné komentáře:

Okomentovat