pondělí 25. srpna 2014

Co dětem k Vánocům?

   Už dřív jsem psala o hračkách FATRA a že chci jednu nafukovačku Matymu pořídit. Stále nebyl ten vhodný čas, teprve nedávno si poprvé sedl, začal lézt po čtyřech a už přes měsíc stojí, a za ruce už i chodí, takže teprve nyní dozrál ten pravý čas :) Sice se blíží oslava jeho prvních narozenin, ale v rámci správné výchovy a nerozmazlování, jsme se rozhodli mu darovat jen jeden dárek a to zastrkovačky do dírek (určitě víte, co myslím - auto, v něm dírky a strč tam správný tvar :) ). Objednanou žirafu tak dostane k Vánocům. 
   Je to celkem těžké, nezbláznit se a nepodlehnout dnešnímu světu materialismu a nekoupit dítěti cokoliv, co na vás vykoukne super obalem (já jsem zatížená na obaly, pěkný design, krabičky, super propagaci atd), reklamy nás moc neberou, takže ať si sdílej kolik chtějí autíček, koníků a plyšáků, dokud Maty nemá ponětí, že něco takového jako reklama je, tak jsme vůči nim naštěstí imunní :)
   V rámci zachování zdravého rozumu jsme tedy vedli doma rozhovor na téma dárky k narozeninám v září a k následným Vánocům. Na narozeniny to bude tedy jeden od nás a miliony od ostatních nejspíš, ale to my nezachráníme; a na Vánoce... se mi nějak nedaří brzdit :) Sice jsme se shodli na žirafě a nějakém tom kousku potřebného oblečení (čepice zimní, bunda, botky a kšandy na padající kalhoty, pro naší hubenou žížalu) a maximálně ještě jedné hračce, dosud nevíme jaké :) ... ale už mám doma dvě trička z C&A za výprodejovou cenu 40kč za 2ks, brejličky sluneční (po zralé úvaze je odkládám na svátek v únoru), mycí žínku ve tvaru zvířátka... a už to začíná... 
   Když kliknu na obchody jako jsou LINDEX nebo H&M už nekoukám jako první na novinky pro ženy nebo do domácnosti, ale na novinky pro děti. Jako by se můj mozek pře programoval na dětský svět. Naštěstí se nepřipojila má pusa a já ve světě dospělých zůstávám neposkvrněným člověkem, který za večer na akci neřekne jediné slovo o malém, dokud se mě někdo nezeptá, a to ne díky tomu, že se držím, ale díky tomu, že mám kolem sebe jen boží lidi, kteří se s Mateem vídají tak často, že o něm nemusíme vést diskuzi nad sklenkou vína a můžeme se věnovat normálnímu životu :) Díky za to... Nedávno jsme zrovna na tohle téma narazily s best kamarádkou, že to nedělám, za celý rok jsem nikdy nežvatlala o plenkách, Sunaru, dudlíčkách... že je to obdivuhodný... není, je to normální, pokud si člověk zachoval svůj život, své já, svou podstatu, což si i myslím, že je to nejdůležitější pro zdravou výchovu a stabilní domov, vyrovnaná matka, která ví kdo je a až ji jednou opustí děti, tak se jí nezhroutí svět. 
   Takže zpět k tématu, žirafa je doma, trička, žínka... kolik asi dárků by mělo k Vánocům dostat 15měsíční dítě? Co myslíte? 


Žádné komentáře:

Okomentovat